woensdag 31 maart 2010

April doet wat hij wil


Kennen jullie dat ook? Aan het begin van een nieuwe maand blader ik eens even door mijn agenda om te zien wat de komende weken ons gaan brengen. Zo ook deze keer. En eigenlijk staan er vooral leuke dingen op stapel:
Do you know that? At the beginning of a new month, I just browse through my calendar to see what the next few weeks will bring us. Similarly this time. And there are actually some nice things in the pipeline:

Pasen.....eieren verven en verstoppen (door zoonlief en papa en mama mogen zoeken)
Een weekendje weg met vrienden......gezellig
Etentje bij vrienden....eindelijk, al veel te vaak uitgesteld
Uit eten met mijn zus.....tijd om eens rustig bij te kletsen
(en dat kunnen we)

Easter ...... egg dyeing and hide (by my son and mum and dad have to find them)
a weekend away with friends ...... nice
dinner with friends .... finally, all too often postponed
diner with my sister ..... time to have a quiet chat


Dan staan er ook nog wat verjaardagen in;
Then there are some birthdays in it;

Die van de koningin (nou niet echt, maar het is per slot van rekening koninginnedag), hopenlijk iets rustiger dan de vorige keer.
That of the Queen (well not really, but it is after all Queen's day), hopefully a little quieter than last year.

Van mezelf (op het gekkengetal hoe passend) weer een jaar erbij, maar daar voel je gelukkig niets van, alhoewel...
Of myself (how appropriate on the crazynumber) again one year older, but fortunately you feel nothing, though ...

En twee dagen daarvoor die van mijn vader, de eerste keer zonder zijn vrouw, en daar werd ik toch even stil van. Hoe zou dit voor hem zijn? Ik weet dat hij haar mist, hij is soms verdrietig....net als ik.
And two days before that of my father, the first time without his wife, and there I was just silent. How could this be for him? I know he misses her, he is sometimes sad .... like me.



Ik stel mezelf nu de vraag wat we gaan doen, vieren of niet? Ik heb nog even om erover na te denken, het zal niet groots worden, maar waarschijnlijk TOCH met een toost.....op het leven!
I ask myself now what we do, celebrate or not? I have a moment to think about it, it will not be big, but probably with a toast ..... to life!


25 opmerkingen:

  1. Hoi Karin....moeilijk he??........ik wens je heel veel sterkte maar dat weet je.......er staan gelukkig ook heel veel leuke dingen te wachten toch...........het is morgen onze trouwdag...........wat gaan we doen? we zijn zo verdrietig.............vandaag het bloemwerk maken vanavond erheen.en dan vrijdag de begrafenis...............pfffffffffff.............nou meid kop op !! ik denk aan je..........lieve groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En zo wisselen leuke vooruitzichten zich af met verdrietige momenten. Het zal voor jullie inderdaad niet meevallen, het is ook nog zo kort terug! Mooi om te zien dat je je post positief eindigt met een toast op het leven: ...het glas met elkaar heffen met in je hart alle mooie herinneringen aan je moeder!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doe wat je hart je ingeeft dan komt het altijd goed.
    Groetjes en een fijne dag, Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft.
    In ieder geval geniet ervan.
    Je mooie bloemen heb je al in huis.
    fijne dagen
    groetjes Kari

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Karin Wat gaan de maanden ook snel het is morgen al weer April. Fijn dat je veel leuke dingen in het vooruitzicht hebt, ik eigenlijk ook wel. Geniet ervan. Ik wens je voor je vaders verjaardag toch een fijn samenzijn.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Karin, wat heb je, ondanks het gemis en verdriet om je moeder, ook hele leuke dingen in het verschiet. Het is ook zo moeilijk, vooral die eerste keer zonder iemand, vaak laat je je leiden door je gevoel, dat is de beste raadgever.
    Ik wens je hele fijne Paasdagen.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hi karin.

    I wish you a lovely easter with your friends and family, and memories....

    I will be busy making necklaces.... :)

    love
    anna-malin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik las je post met een glimlach, heerlijk zulke leuke dingen in het verschiet.. maar bij het stukje over je vader gleed de lach van mijn gezicht.. ik hoop dat zijn agenda ook wat fijne dingen laat zien voor de komende tijd, zodat ook hij (ondanks het gemis) nog mag genieten van het leven! Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een maand met een lach en een traan...zoals het leven is. Fijn om het samen te beleven, lieve groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. vieren zou ik zeggen , gepast vieren , hoeft geen mega party te worden maar toch het leven mag gevierd worden ! zou zij toch ook gewild hebben niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zou het ook in een kleine gezelschap vieren. Een mooie manier om met elkaar te zijn en samen aan haar te denken.
    Drukke maand voor de boeg gelukkig ook met een hoop leuke dingen.
    Prachtige foto's trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een toost op het leven is nooit verkeerd, uitbundig vieren is weer een ander uiterste. Wees er voor elkaar op zo'n dag dat is het belangrijkste. Sterkte meid.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Karin,
    vieren kan je het misschien niet noemen maar ik denk dat je toch bij je vader moet zijn op zijn verjaardag. Voor hem is het toch belangrijk om te zien dat zijn leven verdergaat, hoe moeilijk dat dit ook is.Mijn schoonvader is nu 14 maanden overleden en er komen nog heel veel dagen dat ik hem mis maar ik hoop ergens dat dit zo blijft want dat wil toch ook zeggen dat je iemand graag zag.
    Zo mag je vader op die dag extra voelen dat er nog andere mensen zijn die hem graag zien.
    Heel veel sterkte lieverd,
    groetjes van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik denk ook dat ze zou willen dat zijn verjaardag gevierd werd......vieren dat je er bent en weer een jaar ouder mag worden......
    Tja ook jij krijgt er dus binnenkort weer eentje bij......gelukkig gaan ze per stuk:))
    Nou en als ik dan toch mag kiezen: ik zou gaan voor een heerlijk eitje....maar nu ga ik voor een lekker stuk gebak.....
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Karin,

    Zo lopen vreugde en verdriet langs elkaar heen. Soms moet je even stilgezet worden om de dingen om je heen even op een rijtje te zetten. Maar door alles heen lees ik dat je geniet van het leven en de dingen die op je pad komen. Sterkte met je vader en het verdriet dat af en toe voorbij komt.

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goed om te zien dat je geniet van de fijne dingen. En ik zou de dag vieren, van iemand die er niet meer is. De dag waarop je met je naasten kunt lachen, huilen, herinneringen ophalen, dat is degene die er niet meer is waard. Ja joh, je moeder zal je blijven missen, heimwee naar even weer samen..... Maar goed, het vieren, , het moet voor jezelf kunnen,

    goede paasdagen, groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tja Karin, dat is het leven he, dat vrolijkheid om het een en verdriet om het ander soms heel dicht bij elkaar ligt.
    Zelf kijk ik meestal niet verder dan een week vooruit, dat vind ik wel genoeg (en dan hoop ik iedere week weer heel stiekum dat die agenda niet te vol staat...). Ook ik vier in april mijn verjaardag, en volgens mij tegelijk met jou (de 11de??). En ook al hou ik er absoluut niet van om jarig te zijn (niet om het ouder worden hoor!) die toast op het leven vind ik een heel goed idee.
    Fijne avond, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Karin,
    Ik sluit me bij Ilse aan: Vieren!
    Vier het leven en de mooie dingen!
    En dat vieren doe je op een manier die voor jou goed voelt.
    Veel plezier met de leuke dingen en sterkte tijdens de moeilijkere momenten. (en vaak liggen die twee "uitersten" juist heel dicht bij elkaar...)
    Lieve groet, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, soms heb je van die maanden. Morgen zou mijn vader jarig zijn, en mijn moeder de 23e. Ook van die dagen om terug te denken. Maar de eerste keer zonder vader of moeder is de ergste.
    Sterkte en gelukkig worden die dagen ook nog afgewisseld met leuke dingen.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Karin,

    Wilde nog even reageren op je vorige verhaal, en foto`s van de verpakte eieren in die prachtige houder van je oma,wat een beauty,heel erg mooi!!
    En de zee,tja wat zal ik er van zeggen...rustgevend is het goede woord denk ik,en met af en toe een heel druk hoofd,moet ik gewoon even naar de zee om rust te vinden...
    Fijne paasdagen,Groetjes,Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik moest nog weer wat posts bij je bij lezen en ik ben helemaal verliefd op je eierrekje uit je vorige post. Wat een prachtig ding!
    En je bureau mag er ook zijn.
    Sterkte op de verjaardag van je vader nu zo zonder je moeder. Altijd moeilijk zo'n eerste jaar om alle mijlpalen door te komen zonder een geliefde.

    Mag ik je alvast fijne paasdagen wensen?
    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Al zie je er een beetje tegen op, het voelt altijd goed om bij elkaar te zijn. Nou ik heb morgen ook nog een verjaardag, namelijk die van mij. Het is misschien een beetje erg maar ik ben altijd blij als die dag weer voorbij is.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha.... dan ben ik een dag na jou jarig!! Zouden we nu ook van hetzelfde bouwjaar zijn...? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hello Karin! I understand your feelings! Celebrating is difficult when a beloved person is not with us anymore! I think that spending time with family and friends trying to be happy is the perfect way to honour your mother's memory!
    Happy Easter!
    Big hugs!
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een toast op het leven en de herinnering levend houden is wat wij ook gaan doen volgend weekend! Mijn zusje zou op 7 april jarig zijn geweest.... met familie gaan we dit dat weekend (waarin jouw verjaardag dus ook valt, alvast van harte!) Met tapas omdat ze zo van zonnig Ibiza hield ;) en veel herinneringen en waarschijnlijk een traan hier en daar, ook daar moet je plaats voor maken
    Sterkte x dees

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met een klein berichtje
I love it when you leave a message
♥ Karin