woensdag 16 februari 2011

Reactie gevraagd!


Laat ik eerst beginnen jullie te bedanken voor alle lieve Valentijns-smakkers en dan ook maar meteen even iets rechtzetten. De hartjes op mijn Valentijnsfoto's waren dus GEEN snoepjes, maar bruishartjes voor in bad. Gekocht voor zoonlief die daar dol op is. Maar nu zag ik dat een aantal van jullie er eentje meegepikt hebben omdat ze er zo lekker uit zagen, dus wanneer bij een enkeling het schuim in de bek mond heeft gestaan, dan weet je nu hoe dat kwam ☺ OEPS! (de auteur is hiervoor niet aansprakelijk)

Dan iets heel anders. Voor mijn verjaardag zou ik een nieuwe fotocamera willen waarmee ik nog wat meer kan expirimenteren en die wat meer mogelijkheden heeft dan mijn huidige toestelletje. Het duurt nog even voordat het zover is hoor, maar een goede voorbereiding is het halve werk en er is van alles te koop in elke prijsklasse, maar het moet niet te gek worden. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Canon eos 1000d.

foto van het web

Een camera in een redelijke prijsklasse (binnen het beoogde buget zal ik maar zeggen) die veel goeds beloofd. Nou weet ik ook dat je niet alles moet geloven wat er geschreven staat (he zusje) dus vandaar mijn  oproep hier op mijn blog. Wie heeft er ervaring met deze camera (of een andere waar je idolaat van bent) positief of negatief, handige tips of weetjes waar ik rekening mee moet houden, alle informatie is welkom! Reageren dus!


 

30 opmerkingen:

  1. Gelukkig had ik geen hartje gepakt, dus ik ben schuimvrij gebleven hihi!

    En de tips over een camera hou ik hier even goed in de gaten...ik wil dit jaar ook een andere camera aanschaffen en dan is het nooit verkeerd om reacties en ervaringen van anderen te lezen!

    Een fijne dag...het is heerlijk zonnig! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry, kan je helaas niet helpen met tips. Ik heb zelf zo'n handig klein digitaaltje van Canon, en daar doe ik 'het' mee. Wens je veel succes, en plezier!, met het verzamelen van alle info en de uiteindelijke koop van je camera!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sorry ik heb er geen ervaring, maar ik zou er wel ervaring mee willen krijgen.
    Wij hebben een simpel dingetje die ook makkelijk is voor de mannelijke gebruiker.
    Wel een Canon.
    Succes met speurtocht.
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ik heb een simpel digitaal Casiootje, dus advies kan ik je niet geven, maar nieuwsgierig naar wat anderen zeggen ben ik wel dus ik lees wel mee.
    Fijne dag
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wist je niet of het met een 'd' of met een 't' moet?? psst ik zeg het je even voor... het is gevraagD..
    Maar dan nu te zake :) Ik heb van C.anon de 450D bevalt me super, moest in het begin wat wennen aan het gewicht, maar maakt haarscherpe foto's! En experimenteren kan ook, er zijn talloze knoppen en standen..
    Ben benieuwd wat er gaat komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja. Wist ik het, dn zou ik het zeggen. Ik heb er geen verstand van. Ben al blij dat ik (meestal) redelijk overweg kan met mijn Finepix, haha! Dus: wél reactie, maar je hebt er verder niets aan!

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei, moeilijke keuze.
    Ik was toen ook zo aan het zoeken, en uiteindelijk hebben mijn mannen toen een keuze gemaakt (ik werd wel 50) en kreeg de Canon 550D. Een super camera waar ik nog steeds niet alles van ken. Maar ben nu ook van plan om een cursus te gaan volgen. Ik ken niemand die de 1000D heeft, maar wel een de 400D. En die heeft daar ook heel veel plezier van. En ik heb toen ook gewoon even wat info gevraagd bij een goede fotozaak, want die kunnen uiteindelijk beter vertellen en uitleggen wat een camera kan. En ook wat jij ermee wilt doen.

    Pffff, gelukkig had ik geen snoepje genomen..
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. das een goeie hoor ik zou zeker voor een spiegelreflex gaan als ik jou was en dan maakt het niet heel veel uit of je voor canon of nikon gaat is beide supergoed. de lenzen zijn belangrijker dan de camera !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Karin, heb me gelukkig gisteren in kunnen houden met de 'snoepjes':)))Dus geen schuim in de bek, althans niet van de zeep hahaha
    Wb t fototoestel, volgens mij heb ik afgelopen zaterdag met een canon rond de nek gelopen en dat ding woog erg zwaar. Zelf heeft manlief een nikon D5000 en ik de nikon D40 (lees, heb deze dus gewoon toegeigend he)
    Maken mooie foto's en wegen niet te zwaar.
    Verder heb ik er zelf geen sjoege van, sorry maar weet dat manlief er helemaal weg van is en die gaat niet over 1 nacht ijs.
    Succes met je keuze en hoop dat je iets hebt aan mijn uitleg.
    Fijne dag verder
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een spiegelreflexcamera is echt een aanwinst, al klopt 't wat Floor zegt, de lenzen zijn 't belangrijkst...met een slechte lens heb je er nog weinig aan dan...
    Ikzelf ben weg van een Nikon camera...heb er zelf ook één en vind 'm fantastisch! Mede omdat oudere Nikon lenzen die niet meer te koop zijn (maar wel supergoed, dus via MP) toch op de nieuwere camera's passen, dat is bij Canon niet 't geval....
    Ik gebruik regelmatig lenzen van begin jaren 90, wel handmatig stellen dan maar super-resultaat en via MP kosten die lenzen niet veel meer!

    Succes!

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Karin,

    Zelf orienteer ik me ook op een spiegelreflex na jarenlang tevreden gebruik van een C.anon compact camera. Misschien is het goed even de winkels in de gaten de houden, C.anon komt half maart nameljk met de opvolger voor de 1000D, de 1100D. En die heeft een handige gids in het toestel die helpt bij het maken van keuzes/instellingen voor je foto's. Ik weet niet wat de prijs voor het nieuwe toestel gaat doen. Ik vermoed wel dat de prijzen van de 1000D dan naar beneden gaan :-)

    Succes met je keuze!

    Groeten, Francis

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi
    Ik heb deze camera sinds de zomer en ben er erg tevreden mee. Ik gebruik tot nu toe alleen de automatische standen maar ga binnenkort een dagcursus van canon doen (zat bij d e camera voor €25.-) Ik wist ook niet wat te kiezen en ben naar een goede camerawinkel gegaan en heb me daar laten adviseren. En toen de verschillende camera's in m'n hand genomen en deze voelde het prettigst. Niet te zwaar, makkelijk hanteerbaar, en inderdaad een goede prijs.
    Ik wil er nog wel een zoomlens bij, heb alleen de standaardlens genomen. Dus die staat op mijn verlanglijstje.
    Succes met je keuze maar ga vooral naar een goede winkel en voelen en bekijken....lieve groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Karin,

    Helaas ook geen ervaring. Maar ben wel benieuwd wat er allemaal op geschreven wordt!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb een digitale spiegelreflex van Nikon, een D40. Heerlijke camera. Je moet wel op cursus gaan hoor, want anders gebruik je maar 25% van de mogelijkheden en da's jammer! Succes met het maken van de keus.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zag de bui al hangen haha....dacht....dat is géén snoep, je bent een kenner of niet hihi.
    Maar met camera's kan ik je ook niet op weg helpen en lees vol verwachting alle reacties mee. Ik heb zelf een Panasonic DMC, maar ben er niet helemaal tevreden over.
    Succes met je zoektocht.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi karin, ik gebruik al jaren de Canon 300D (is een voorloper van de 1000D) en ik ben er super gelukkig mee. 't Is allemaal wel wat groot, vooral om mee te nemen, maar hij fotografeert heel goed en haarscherp!
    Succes met het maken van een keuze, een lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik mkan je daar geen afvies in geven maar gelukkig reacties genoeg die je kunnen helpen de juiste beslissing te nemen.
    Ennuh...dat bruis heb ik maar weggespoeld met 'n heerlijk sapje.
    Fijne dag, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Karin, ik werk zelf met een Konica Minolta (tegenwoordig Sony) waar ik erg tevreden over ben ('al' een jaar of 6 oud, en vrij zwaar, tussen aanhalingstekens, vergeleken met nieuwere toestellen).
    Voor dit soort aanschaffen kijk ik zelf altijd op kieskeurigpuntnl, daar vind je niet alleen de technische specificaties (en kun je goed vergelijken met andere camera's) maar bovendien reviews waar je veel wijzer uit wordt.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijne avond lieverd......en nee geen verstand van sorry !! ...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi!
    Weet niet of je op NOG meer tips zit te wachtend, maar hier spreekt een Canon fan, dus ik wil toch ook nog even een bijdrage leveren :-). Ik heb de Canon 450D... Bevalt super! Het gewicht van de camera stelt niks voor, de lens maakt het meestal zwaarder. De standaardlenzen zijn beperkt, maar maken de prijs wel acceptabel. Zelf heb ik een losse body gekocht en daarbij een aparte lens (groothoeklens). Dit maakt het wel duurder, maar de standaardlenzen kunnen redelijk beperkt inzoomen en dat vind ik juist zo fijn. Een cursus (o.i.d.) is wel sterk aan te raden, want zo lang je op de automatische stand foto's blijft maken, haal je langggg niet uit je camera wat er in zit! Heel veel succes!!

    Groetjes, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  21. met kerst kreeg ik een spiegelreflexcamera een canon 500D EOS en die bevalt mij heel erg goed! ik wil ook graag op cursus want er kan nog zoveel meer mee..
    succes!!

    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Van mijn man heb ik zijn Nikon ingepikt maar voor onderweg heb ik altijd een compacte Canon bij me.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ken deze camera niet persoonlijk dus aan mij heb je niks. Ik heb her en der wel wat spekkies en snoepjes gejat in blogland dus ook vast die van jou. Maar lekker waren ze hoor, whoehaa!
    Lieve groet Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi hoi....Nu wat ik voor één heb weet je al toch....?
    Tja dit zal wel weer een nieuwere versie zijn.....geen idee ;0)
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hai Karin, sinds vorige zomer heb ik inderdaad die Canon EOS 1000D, en ik ben er super-superblij mee. Het is waar wat hierboven geschreven is: de lens is het belangrijkste. De fotozaak waar ik 'm gekocht heb had toen een aanbieding; de Canon body met daarbij een Sigma DC 18-200 mm lens (met deze ene lens kan ik goede detailfoto's maken, maar ook overzicht - een groot bereik zeg maar - zonder meerdere lenzen mee te moeten nemen); met stabilisator (en dat is ideaal, altijd scherpe foto's). Het enige minpuntje is inderdaad het gewicht/formaat, je neemt 'm niet zo makkelijk mee als die mini-cameraatjes.
    Succes met kiezen!
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ga naar de winkel en hou je eens in je handen.
    Dat heeft bij mij de doorslag gegeven.
    Ik zat te dubben tussen een Canon eos en de Nikon D5000.
    Uiteindelijk is het de Nikon geworden omdat ik hem beter in de hand vind liggen. Ik heb er geen standaard lens bijgenomen maar een Sigma 18-200. Deze lens komt beter uit de bus dan dezelfde van nikon.
    Of het nu een 450, 50, 1000, 5000 of wat dan ook gaat worden onderling verschil zul je als hobby fotograaf niet merken. Ga op je gevoel af.
    Laat je ons weten wat het uiteindelijk gaat worden?

    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wij hebben een canon eos 500d. Heb mijn man net gevraagd, de 1000d is minder van kwaliteit dan de 500. Ook heeft hij een tweetal cursussen (1 dag) gevolgd om er een beetje wijs uit te worden, want dat is in het begin nog niet makkelijk (mijn ervaring)
    Succes met je keuze.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hahaha, ik lach me rot met die schuimhartjes. Gelukkig heb ik ze zelf ook (de eetbare versie) dus heb ik hier niets genomen.

    Een spiegelreflex is sowieso al een hele goede aankoop als je wat meer uit je foto's wil halen. Ik ben zelf een nikon fan en niet zo heel erg thuis in het assortiment van canon. Heb even op internet gekeken en de testen doorstaat deze 1000D heel goed. Lovende jury rapporten. Als je al overweegt een totale set te kopen; dus met kitlens én zoom lens dan zou ik dat niet doen, maar eerder investeren in een lichtsterkere prime lens. Wil je echter ook vogeltjes in de tuin dichterbij halen, dan heb je wel een zoomlens nodig. Goed om over na te denken wat je graag wil gaan fotograferen.
    Succes met de keuze.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik heb sinds 2 jaar deze camera en hij bevalt prima.
    Heb er vorig jaar een zoom lens bij gekregen. De lenzen zijn heel makkelijk te verwisselen. Maar wat al eerder gezegd werd, de lens maakt het gewicht, niet de body.
    Kijk wel uit wanneer je op een aanbieding afgaat, vaak wordt alleen de body dan aangeboden zonder lens.
    In één lens zit een stabilisator (in de lens zelf dus) in de zoomlens niet, maar wanneer je zorgt voor een stabiele ondergrond mis je die stabilisator niet.
    Ik heb overigens ook een statief dat ik vaak gebruik.
    Overall; de canon 1000D is voor mij een prima camera, maar je moet het zelf ervaren, het is toch een heel persoonlijke keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik ben na lang twijfelen voor een schitterende Canon Powershot G12 gegaan. Ben er super tevreden mee, hij is compact en kan echt wel heel veel. Maakt haarscherpe foto's, heeft een mooie macrofunctie en heel wat andere mogelijkheden die ik nu aan het uittesten ben. Ik had bijna een Nikon D3100 gekocht, maar die is toch wel groot, en dan moet je lenzen wisselen en zo... De Canon 550D zou wel beter zijn. Veel plezier op de zoektocht!

    Groetjes, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met een klein berichtje
I love it when you leave a message
♥ Karin