woensdag 10 november 2010

Bewust onbewust



Ik zie steeds meer witte hoekjes en stillevens in mijn huis verschijnen, waarschijnlijk wil ik hiermee bewust onbewust het contrast met het sombere en donkere weer van buiten trachten te verzachten. 

Ik weet niet hoe jullie het ervaren, maar ik moet er nog wel aan wennen dat, sinds de klok weer in stand wintertijd staat, het in het donker thuiskomen is na een dagje werken. Nog even en dan vertrek ik 's ochtends ook in het donker. Na zo'n dag voel ik me dan net een mol.

Vandaar dus wat lichte beelden hier vandaag van mij.




"Better to light a candle than to curse the darkness"



33 opmerkingen:

  1. Wit geeft inderdaad licht. Nu is ons huis niet alleen licht maar bezit ook vele raampartijen, waardoor het ook altijd licht voelt. Maar ik begrijp wel zoals je schrijft, dat je het ervaart als een mol. Dan kunnen die mooie stillevens je wat vrolijkheid en licht geven.In je onderbewust, misschien toch bewust;-) Ik heb er opzich niet zoveel moeite mee, zolang er maar veel kaarsen branden...

    Fijne dag,
    Lieve groetjes Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was eerlijk gezegd compleet verbaasd dat na het instellen van de wintertijd het al zó vroeg donker was...ik moest er ook erg aan wennen! En ik heb ook nog eens een wandje grijs geschilderd waardoor het ook nog eens iets donkerder in de woonkamer is geworden hi hi! Dat was voorheen een witte wand, dus wit maakt inderdaad verschil! Maar je witte stillevens zijn prachtig hoor, extra mooi als het straks sneeuwt ;-)

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar die donkere dagen zijn wel erg gezellig met de lichtjes aan.
    Je zoekt elkaar ook weer op in deze donkere dagen voor warme gezelligheid.

    Lieve groet,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In het donker thuiskomen na een dag werken is inderdaad niets, maar de kaarsjes geven 's avonds wel weer een knus gevoel.
    Ik vind je witte inspiratie erg mooi! Eens kijken of het hier ook wil helpen ;-)
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou wel van die korte dagen. 's Avonds heerlijk eten met de kaarsen aan. Maar ik begrijp ook jouw gevoel wel lieve Karin en ik ga ook steeds meer naar de lichte en witte kleuren, dat schept ruimte en licht.
    Ik heb zojuist nog, tot ergernis van manlief, mijn Franse spiegel wit geschilderd en geniet nu even van jou heerlijke sfeer.
    Fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vindt het heerlijk.
    Ik ben een herfst/winter mens, die ook beter de dag door komt en begint nu de wintertijd is in gegaan.
    En dat donkere en koude, ach, je gaat weer naar huis, en daar is het gezellig en warm..
    fijne dag vandaag, cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker op tijd de lichtjes en kaarsjes aan geeft wel weer heel veel gezelligheid. Maar wennen is het wel..!

    Groetjes! Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk hoor die witte foto's. Ik vind er geen bal aan, aan die donkere en korte dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vindt het ook wel weer gezellig hoor.
    Ik hou er wel van en als je straks in januari komt dan worden de dagen geleidelijk aan al weer langer.

    Fijne middag nog liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heej Karin nou hier precies hetzelfde ik vind kaarsje reuze gezellie maar die donkere dagen grrrrrrr ik vind je foto's heerlijk licht ja hier kleurtjes met heeeeeel veel wit.

    liefs irma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi dat wit! En toch klopt het niet...ik associeer wit met zomer/licht/warmte en niet met herfst/winter/donker/kou, dus nee in deze tijd zijn het toch de grijzen waarin ik mij hul...
    Wat een idiote kronkel hè?!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben ik blij dit te horen! Ben ik toch niet de enige die net tijdens de winter wat lichtere tinten in huis wil. Zo vervang ik de zetelhoezen in de winter steevast door lichter gekleurde exemplaren terwijl ik het in de zomer niet erg vind wat donkerder overtrekken te gebruiken. Precies omgekeerd van wat de norm is dus. Wit vind ik altijd mooi, met een kleurtoets hier en daar. Zo vind ik het witte hartje met de blauwe steekjes aan de rand prachtig!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Karin,

    Ook ik moet er nog aan wennen. Ik ben versneld begonnen met de eerste kerstdecoraties om alles wat lichter en vrolijker te maken.

    Een fijne dag!

    lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Daarom komt maandag dus de schilder hier, om alles weer licht en luchtig te maken.
    Morgen Ikea???
    Kus, je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, de overgang van zomer naar wintertijd merk je zo goed in de avond. De eerste avond wel even wennen, maar ik vind het al snel erg gezellig.
    Veel wit in huis is in ieder geval goed voor een zonnig humeur, maar ook de kaarsjes; voor mij echt een heerlijke tijd.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nee...ik snap wel waarom je dit doet....
    Je wilt winter en sneeuw.....;0)
    Vandaar hier sneeuwwit.......toch...?
    '0)
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. en ik ben ZO dol op die lange avonden!!! Ik hoef nergens aan te wennen, ik cocoon lekker door mn dagen heen!
    maar nieuwe hoekjes zijn altijd leuk, bewust of onbewust!
    O enne.....Mw had mij ook nog persoonlijk gemaild;)...vandaar dat ik het gerust door durf te geven;)!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie witte plaatjes Karin, ziet er gezellig uit! Persoonlijk heb ik helemaal geen problemen met het vroeg donker worden, hoewel...ik had net nog wel even door willen gaan in de tuin....maar dat wit maakt inderdaad een hoop goed!
    Fijne avond, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi hoi...wat een mooie post Karin......die vaasjes heb ik ook !! leuk hoor......fijne avond liefs van mij......en ik denk dat we allemaal een diepje hebben deze maand...niet dan???

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nee, wennen hoef ik niet. Vind het heerlijk die donkere dagen. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je werkt zoals jij en dan in het donker thuis komt je een ander gevoel hebt. Probeer vanavond maar te relaxen want morgen krijgen we storm.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wit is tijdloos! En met kaarslicht oh zo mooi.
    Ik kom er altijd weer op terug. Maar met grijs en natureltinten oh zo mooi om te combineren.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tis gewoon niet mijn maand hoeveel wit ik ook in huis zou halen ... snap je dus helemaal en vind je hoekje leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie die lichte hoekjes van jou, dat heb ik ook nodig in deze tijd, licht!!
    Tja, we wonen in een land met 4 duidelijke jaargetijden, en kerst met een hittegolf en een zwoele avond, dat willen we toch ook niet???;)

    groeten
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja...het is weer wennen...maar deze tijd HEEFT ook altijd wel weer iets; kaarsjes aan, Sint Maarten, "legaal"aan de boerenkool en hutspotten, de aankomst van Sinterklaas, de kerstboom weer in huis..Wat ik pas ECHT erg vind is de tijd na de feestdagen....
    En jij natuurlijk helemaal, zomerliefhebster....emigreren, zeg ik! (of een winterslaapje???)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik het donker naar je werk en terugkomen is niet altijd even leuk maar vanaf januari wordt dat weer langzaam beter. En witte hoekjes in huis vind ik zeer leuk.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja leuk Karin, al dat wit! En inderdaad, ik b en ook nog niet gewend aan al dat donker, zeker met bewolkt weer! Bah!

    groetjes,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig Karin al dat wit! Hier is het niet mogelijk met al die kleine kinderhandjes :)
    Hier ook veel moeite met de vroege avonden!
    Liefs Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Klopt ik voel met je mee hoor, wat een donkere dagen of niet bah, gisteren zei manlief ik spring onder de douche en ga dan naar bed, ik keek op de klok en zei: het is kwart over 8 hahahah.. hij dacht het minstens een uur later was omdat het hier rond 4 donker is.

    Sterkte lieverd: Had ik al gezegt hoe blij ik ben met o.a. de VT super :)

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  29. In de kerstvakantie gaat mijn man de muren opnieuw schilderen, en ja je raad het al WIT. Ons huis is nogal donker en ik hoop dat door al dat wit het een beetje minder somber in huis wordt.
    Dus ik snap je helemaal hoor!!!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik vind het ook best vreemd dat het al zo snel donker is hoor, maar ik vind het wel gezellig 's avons met de kaarsjes aan. Je heb er een gezellig hoekje van gemaakt met de witte items.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuk hoor de witte spulletjes, staat toch altijd weer lekker fris, zeker nu het buiten zo triest en somber is..Moet ik ook altijd weer even aan wennen.Alhoewel ik de maand december ook altijd erg gezellig vind.
    Fijn weekend, hartelijke groet, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Het heeft wel wat dat wit.Wil het ook steeds maar eerst moet de keuken klaar.Begin het wel een beetje beu te worden al die rommel.Maar mijn keuken wordt wel wit dus dat is wel een pluspunt.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met een klein berichtje
I love it when you leave a message
♥ Karin